Berita atau cerita perihal pasaraya Giant yang menipu pelanggan banyak kedengaran, bukan kes baru, tetapi banyak kali terjadi. Mereka akan mempamerkan harga yang lebih rendah pada rak atau tempat jualan barang-barang, tetapi bila pelanggan yang sedikit alert akan terkejut dengan harga sebenar yang sedikit tinggi pada resit bayaran mereka.
Ini adalah salah satu kes tersebut :-
Sebelum ni dah pernah terbaca byk post ttg giant menipu pengguna.. malam td terdetik di hati nak allert dgn harga brg2 semasa kat cashier. Memang sah!! Burger daging Ramly display rm4.99 tp bila punch kat cashier jd rm5.49.. bukan berkira sebab tak de byk mana pun bezanya tp persoalannya knp menipu? Org mcm saya sblm ni mmg selalu time punch kat cashier tu x allert pun dgn harga yg di punch sebab sibuk dgn anak2 bagai. Kami refer supervisor bertugas.. ini pengakuan ikhlasnya ' puan,buatlah aduan melalui email. Biar 1 malaysia blh tgk. Kalau aduan bertulis kat customer service susah nak dpt respon or lambat sgt. Puan bukan org pertama.kes mcm ni dh terlalu byk terjadi di giant 1 malaysia.. kami yg bekerja di hadapan kaunter ni yg terpaksa menanggung amarah dan makian org ramai. Puan buat le report ye' ... sedih kan dengar pengakuan supervisor ni. Betapa senang2 je rupanya giant menipu!
Gambar..
P/s : Ishh.. ntah² penah kena, tapi tak sedar... Angkara orang atas, pekerja jadi mangsa..
0 comments:
Post a Comment